Tavira ukryty skarb Algarve

Tavira (rej. Algarve) to według przewodników oraz internetowych znawców, kreujących świat za pomocą gwiazdek w aplikacjach, to idealne miejsce do ominięcia. Ty sam zaś jednak, owszem, na psa z kulawą nogą nie trafiasz, ale w ogólnym rozrachunku, znajdujesz w tym miejscu, wszystko czego potrzebujesz.

W końcu ktoś robi mi porządną czarną kawę. Łapię się na tym że fotografuję nawet toaletę w jednym z lokalnych barów. Obsesyjnie wącham zapach mydła, które sprzedaje się tu w sklepie z pamiątkami. Mówię do siebie pod nosem. Zapisuje co chwilę nowe pomysły i nie roztrząsam drogi, która przede mną. Tu po prostu idziesz przed siebie.

Foto: Instabloger.com © Zdjęcie wykonano aparatem Canon 550 D.

Tavira. Jedna z tych pięknych uliczek, o której ciężko dowiedzieć się z przewodników… Foto: Instabloger.com © Zdjęcie wykonano aparatem Canon 550 D.

Tavira – Algarve czyli najlepszy dowód na to by zaufać ciekawości.

Kilka dni temu opublikowałem post na temat naszego wyjazdu do Portugalii. Jeżeli jeszcze go nie poznaliście, to kliknijcie tutaj. To będzie dla Was idealny wstęp do większej całości, bo post o Tavirze to kolejny fragment zamykający się w klamrze pod hasłem: wakacje w Portugalii.

Foto: Instabloger.com © Zdjęcie wykonano aparatem Canon 550 D.

Tavira nie leżała w obszarze naszego portugalskiego wypadu, choć znajdowała się dwadzieścia minut drogi samochodem od Pedras D’el Rei. Po przeanalizowaniu wirtualnych przewodników doszliśmy do wniosku, że to niewielkie miasteczko w rejonie Algarve, możemy bardziej potraktować jako bazę do bieżących zakupów. Jak się później okazało, nasza ocena była nieuzasadniona. W przerwie między podróżowaniem do Lagos a Sagres spędziliśmy miłe popołudnie zwiedzając to przepiękne miasto.

Tavira? Tam nic nie ma! Nie? No to patrz!

Tego dnia kiedy postanowiliśmy zwiedzić Tavirę, pogoda w Portugalii była tropikalna. Upał dawał się nam we znaki już od pierwszych godzin po śniadaniu. Założyliśmy, że pospacerujemy po mieście do wczesnych godzin popołudniowych a później wrócimy do Pedras D’el Rei by po chwili pojechać na Praia do Barril by odpoczywać nad oceanem.

Algarve

Psi monitoring. Foto: Instabloger.com © Zdjęcie wykonano aparatem Canon 550 D.

Tavira google m a p s

Zaraz po przyjechaniu do Taviry, zatrzymaliśmy się na Praça Zacarias Guerreiro. To niewielki plac na którym znajdują się dwa małe kościoły katolickie. W dość szybkim tempie zwiedziliśmy kościoły świętego Franciszka oraz kościół pod wezwaniem świętego Józefa.

Algarve

Figury w kościele św. Józefa. Foto: Instabloger.com © Zdjęcie wykonano aparatem Canon 550 D.

Chwilę później malutką uliczką Ten. Couto zeszliśmy w dół do jednej z ulic (skręcacie w lewo w da Liberdade) która prowadzi prosto na Plac Republiki. Na tej ulicy znajduje się sporo maleńkich sklepów, w których kupicie pamiątki, są też apteki, bankomaty i rzecz jasna kawiarnie.

Tavira

Schodząc tą uliczką po prawej stronie pojawi się deptak prowadzący Was w stronę Placu Republiki. Tavira. Foto: Instabloger.com © Zdjęcie wykonano aparatem Canon 550 D.

Algarve

W Tavirze nie tylko królują magnesy na lodówkę. Sklepy z pamiątkami oferują wiele ciekawych turystycznych suvenirów.  Na zdjęciu rzecz, której najbardziej żałuje, że nie przywiozłem z Portugalii. Tak…mydło. Portus Cale. Pachniało obłędnie!

W wąskiej uliczce zatrzymaliśmy się na kawę i przekąskę w Nossa-Taska Brushetteria, która znajduje się przy ulicy Alexandre Herculano 13 (na końcu da Liberdade idąc w stronę Placu Republiki skręćcie w prawo). W tym niewielkim lokalu za niewielkie pieniądze zjecie naprawdę dobre jedzenie i napijecie się bardzo dobrej kawy (jest to jedyny lokal podczas całego pobytu gdzie czarną kawę podano mi w normalnym kubku, a nie jak gdzie indziej w naparstkach nie wiele większych od filiżanki do espresso).

Wakacje w Portugalii

Jeżeli planujecie wakacje w Portugalii w tamtych rejonach, to polecamy Wam to miejsce.

Spacer ulicami Taviry – łap chwilę, idź przed siebie.

W pobliżu Placu Republiki znajduje się Most Rzymski – jeden z najstarszych i najbardziej charakterystycznych zabytków miasta. Po jego przejściu, idąc ulicą António Cabreira możecie usiąść w jednej z wielu restauracji, lub wrócić tak jak my na Plac Republiki i skręcić w Largo da Misericórdia by udać się na wzniesienie miasta, skąd roztacza się widok na okolicę.

Algarve

Widok z Mostu Rzymskiego. Tavira. Foto: Instabloger.com © Zdjęcie wykonano aparatem Canon 550 D.

Foto: Instabloger.com © Zdjęcie wykonano aparatem Canon 550 D.

Pewnie się domyślacie. No tak. Słusznie. Most Rzymski. Tavira. Algarve. Foto: Instabloger.com © Zdjęcie wykonano aparatem Canon 550 D.

Algarve

Mosty bez kłódek dla zakochanych już chyba nie istnieją. Foto: Instabloger.com © Zdjęcie wykonano aparatem Canon 550 D.

Będąc na górze możecie zwiedzić trzy przepiękne kościoły oraz mury zamku, w rejonach których znajduje się przepiękny ogród! Tam też możecie zobaczyć panoramę miasta w Camera Obscura (przy Calçada Dona Ana)

Jeżeli zechcecie spacerować dłużej to polecamy Wam jeszcze odwiedzić Palácio da Galeria oraz galerię Tavira d’Artes.

Tavira

Jedno z najbardziej urokliwych miejsc. Przepiękna przyroda. Tavira. Foto: Instabloger.com © Zdjęcie wykonano aparatem Canon 550 D.

Algarve

Plac Republiki. Foto: Instabloger.com © Zdjęcie wykonano aparatem Canon 550 D.

Natura, kolory i jeszcze raz przyroda. Po prostu Portugalia. Foto: Instabloger.com © Zdjęcie wykonano aparatem Canon 550 D.

Z rzeczy bardziej przyziemnych, to w Tavirze znajduje się również Lidl, w którym kupicie te same produkty, których używacie na co dzień w swoich domu, jak również (KONIECZNIE) świeże owoce morza, które kupicie w naprawdę śmiesznych cenach!

Jeżeli wybieracie się do Taviry i chcielibyście wiedzieć więcej o tym miasteczku, odezwijcie się do nas. Na pewno pomożemy! Nasz facebook, czyli fanpage również na Was czeka.Tymczasem poniżej zostawiamy galerię zdjęć i będziemy wdzięczni za pozostawienie komentarza. Niebawem kolejny post na temat wycieczki do Portugalii!

Zdjęcia do postu wykonano aparatem Canon 550 D z obiektywem Canon EF 50 mm f/1.4 USM. Wykorzystano aplikację do obróbki zdjęć VSCO

Portugalia

Wakacje w Portugalii

Portugalia last minute

Portugalia

Foto: Instabloger.com Właścicielem praw autorskich, autorskich praw majątkowych jest autor bloga www.instabloger.com Kopiowanie, wykorzystanie zrzutów całości lub części materiału, wykorzystanie zdjęć (również w mediach społecznościowych) tylko za pisemną zgodą autora.

One thought on “Tavira ukryty skarb Algarve”

1. Ok. To jest nie fair. Weszłam na Twojego bloga, po czym zerknęłam za okno. Nie ma sprawiedliwości na świecie 😉 Ale przynajmniej mogłam pochodzić z Tobą po uroczych uliczkach Taviry, zamiast moknąć w Polsce. Chociaż przez chwilę 😉 Jestem Ci za to wdzięczna 🙂