Jak spędziłem tydzień na działce. W Portugalii… [ DUŻO ZDJĘĆ ]

Sezon urlopowy powoli dobiega końca. Swoje pięć minut wykorzystują teraz „lastowicze”, którzy wypatrują atrakcyjnych ofert z biur podróży. Po raz pierwszy w życiu i ja skorzystałem z wyjazdu na ostatnią chwilę. Wakacje w Portugalii poniewierały się gdzieś w całym tym rozgardiaszu planów i marzeń. W końcu się udało! Jak było? Zobaczcie moją relację!

Wakacje w Portugalii. Tavira. Foto: Instabloger.com © Zdjęcie wykonano aparatem Canon 550 D.

Panie! Przecież to ogródki działkowe! | Wakacje w Portugalii

Potrzeba odpoczynku i oderwania się od codziennej rzeczywistości była w tym roku silniejsza aniżeli kiedykolwiek z dotychczasowych planów. Wakacje w Portugalii miały być idealnym rozwiązaniem. Tym bardziej ucieszyłem się z wyjątkowej oferty last minute w Tui. Padło więc na Pedras del Rei – ośrodek położony około 20 minut podróży od Faro. Do wyjazdu nie pozostało zbyt wiele czasu, więc o samym miejscu, przeczytałem dopiero po opłaceniu wyjazdu.

Wakacje w Portugalii. Czas start Foto: Instabloger.com © Zdjęcie wykonano aparatem Canon 550 D.

Słoneczny urlop i błogie lenistwo w pewnej chwili zostało postawione w stan zagrożenia, gdyż opinii o tym miejscu uogólniając, były mocno stonowane. Jak się później okazało. Należy przez brać w nawias wyprawy „internetowych znawców” spod szyldu „Byłem w Egipcie więc wiem czym jest luksus”.

Podchodzimy do lądowania w Faro. Foto: Instabloger.com © Zdjęcie wykonano aparatem Canon 550 D.

Pedras del Rei przedstawiany jest w komentarzach jako lokalne ogródki działkowe. I być może jest to prawda, bo niemal cała społeczność mieszkająca na tym terenie, to Portugalczycy. Niemniej jednak gdyby w Polsce wyglądałyby tak ogródki działkowe, to wpuszczano by do nich tylko wycieczki z Niemiec pobierając sowite opłaty za zwiedzanie.

Pedras del Rei to kompleks apartamentów położony jest zaledwie 2 km od centrum miejscowości Santa Luzia. Na terenie rozległego obiektu można popływać w basenie zewnętrznym (choć oblegany jest on przez dzieci lokalsów), odpocząć w dużym ogrodzie lub na tarasie słonecznym. Posiłki serwowane są w hotelowej restauracji oraz w 3 barach.

Goście szukający relaksu mogą skorzystać z zabiegów oferowanych w strefie wellness. Pobyt spędzicie w przestronnych pokoje z aneksami kuchennymi i balkonami lub tarasami. Jedynie czego żałuje podczas pobytu tam, to że nie wybraliśmy się tam z dużą ekipą przyjaciół. Każdy z nich za niewielkie pieniądze, mógłby zostać naszym sąsiadem w dwupoziomowych mieszkaniach, które są w pełni wyposażone.

Ocean jak to ocean… Zachwyca od razu! | Wakacje w Portugalii

Kilometr od ośrodka znajduje się plaża Barill. Ten odcinek można pokonać pieszo, ale wygodniej pojechać jest kursującą kolejką (za każdym razem mieliśmy ubaw, kiedy wsiadaliśmy do malutkich wagoników, która ciągnęła malutka czerwona ciuchcia).

Wakacje w Portugalii. W drodze na Praia do Barril. Foto: Instabloger.com © Zdjęcie wykonano aparatem Canon 550 D.

Po kilku minutach docieraliśmy do przepięknej plaży na Oceanem Atlantyckim. Większość czasu spędziliśmy relaksując się właśnie nad wodą i właśnie w tym miejscu. Przy Praia do Barril znajduje się kompleks z kilkoma restauracjami (uwaga uzależnieni od komórek i tabletów – jest WI – FI, również na plaży). Jest też Muzeum (uwaga!) Tuńczyka 😉, cały kompleks sanitarny (zadbany i czysty). Plaża jest czysta i patrolowana przez przystojniaków z portugalskiego Słonecznego Patrolu. Wynajęcie dwóch leżaków z parasolem to koszt 17 euro za dzień.

Wakacje w Portugalii. Praia do Barril. Foto: Instabloger.com © Zdjęcie wykonano aparatem Canon 550 D.

Nie samą plażą człowiek żyje. | Wakacje w Portugalii

Wakacje w Portugali to również zwiedzanie, ale o tym napiszę w kolejnych postach. Ponieważ każde z miejsc zasługuje na osobną opowieść. Przez tydzień odpoczynku przemierzyliśmy całe południe w stronę końca kontynentu. Każdy nas przystanek wprawiał nas w zachwyt i zdumienie. Nie chciałbym więc traktować tej opowieści zdawkowo. Niebawem na blogu pojawią się kolejne wpisy. Z całą pewnością opowiemy Wam o tym jacy są tutejsi ludzie oraz kuchnia. Opowiemy Wam też o wyjątkowych miejscach jak Tavira, Faro, Lagos. Zobaczycie również jak fizycznie wygląda koniec Europy! Koniecznie polub Instablogera na Facebooku, by dowiedzieć się o tym jak przebiegały nasze wakacje w Portugalii.

Santa Luzia – a co to są turyści? | Wakacje w Portugalii

Wspominałem na początku o miejscowości Satna Luzia, która położona jest dwa kilometry od naszej bazy noclegowej. To idealne miejsce dla ludzi, którzy uciekają od turystów, od hotelowych opasek i całej tej otoczki. Santa Luzia to naprawdę małe miasteczko, które żyje swoim rytmem nie patrząc na to co dzieje się na świecie. Każdy dzień to życie w powolnym tempie i z uśmiechem na twarzy. Wieczory na kilkanaście nadbrzeżnych restauracji gdzie w kolejkach zamiast turystów, cierpliwie czekają lokalsi, a sama kuchnia…niezwykła paleta smaków! Ale o tym przeczytacie już niebawem.

Wakacje w Portugalii. Jedna z restauracji w Santa Luzia Foto: Instabloger.com © Zdjęcie wykonano aparatem Canon 550 D.

Obejrzyjcie galerię zdjęć z naszego pobytu, która jest tylko przedsmakiem kolejnych wpisów! Jeżeli już macie jakieś pytania, bo chcecie się wybrać w te rejony – komentujcie. Na każde pytanie odpowiemy!

o tym gdzie i jak spędziliśmy wakacje w Portugalii opowiem w kolejnych postach. Również i o tym miejscu! Foto: Instabloger.com © Zdjęcie wykonano aparatem Canon 550 D.

Zdjęcia do postu wykonano aparatem Canon 550 D z obiektywem Canon EF 50 mm f/1.4 USM. Wykorzystano aplikację do obróbki zdjęć VSCO

Foto: Instabloger.com Właścicielem praw autorskich, autorskich praw majątkowych jest autor bloga www.instabloger.com Kopiowanie, wykorzystanie zrzutów całości lub części materiału, wykorzystanie zdjęć (również w mediach społecznościowych) tylko za pisemną zgodą autora.

One thought on “Jak spędziłem tydzień na działce. W Portugalii… [ DUŻO ZDJĘĆ ]”

1. Portugalia jest wspaniała!
    Oj, przydałby mi się taki tydzień urlopu, zwłaszcza że tego lata w zasadzie jeszcze nie byłam na prawdziwym urlopie. Liczę, że wrzesień coś przyniesie dobrego. Pozdrawiam serdecznie.